Mogući uzroci brzog pražnjenja akumulatora

Ugasili ste svoje vozilo prošlu veče, međutim, sljedeće jutro kada ste željeli da ga pokrenete i idete na posao, ništa se nije događalo, odnosno automobil jednostavno nije upalio. Jedna od prvih sumnji baca se na akumulator pa evo što treba da znate o ovom problemu.

Neki od uzroka ispražnjenog akumulatora već dobro znaju i pravi laici, ali nije ih zgoreg ponoviti:

1. ako ste ostavili svjetla ili radio;

2. akumulator vam je star;

3. imate problema s punjenjem akumulatora za vrijeme vožnje.

Takođe, potrebno je znati da je prosječan životni vijek akumulatora od četiri do pet godina. Zanimljivo je da se brže troše u područjima s ekstremnim klimatskim uslovima, dakle gdje su ili vrlo hladne zime ili vrlo vruća ljeta (ili oboje). Posebno su osjetljivi na vruće uslove pa na primjer oni akumulatori koji u umjerenom pojasu traju pet godina, tamo gdje je jako vruće traju najviše tri.

Prazni li se akumulator dok vozilo stoji i na njemu su svi potrošači isključeni, najlakše se provjerava pomoću malog uređaja koji se zove ampermetar. Ovaj uređaj se stavlja na kleme akumulatora. Ukoliko postoji bilo kakvo pražnjenje dok je vozilo ugašeno, ampermetar će pokazati otklon ili, ako je digitalnog tipa, vrijednost jačine struje na svom displeju. Sasvim napunjen akumulator ima barem 12, 6 volti. Ako pokazuje 12,2 volti već je napola prazan, dok je kod 11,9 volti – gotovo prazan. Ukoliko vam pokazuje vrijednost ispod 11 volti zamijenite ga čim prije. Da je akumulator već pri kraju svog životnog vijeka, znaćemo i po sporijem pokretanju motora.

Takođe, potrebno je znati da neki automobili novijeg tipa imaju na izvor energije priključenu osjetljivu elektroniku i uređaje i dok vozilo nije u pogonu, na primjer alarm, sat, razni računari za motor i slično. Ove uređaje, naravno, ne možemo i ne smijemo gasiti jer bi izgubili svoju funkciju, međutim ako se događa da troše tako mnogo energije dok je vozilo ugašeno, mora se saznati uzrok tome. Najbolje je automobil odvesti kod autoelektričara koji će isključivanjem i ponovnim pokretanjem takve elektronike eventualno saznati šta vuče toliku energiju kod ugašenog vozila.

Često zapravo problem nije akumulator već – alternator. To je uređaj, električni generator koji električnom energijom puni sve električne uređaje na vozilu, a najvažnije je i da puni sam akumulator. Laički se alternator može provjeriti tako da prvo upalite svjetla na svojem vozilu. Ako su ona normalne jačine, ne trepere, najvjerovatnije problem nije u akumulatoru već u alternatoru ili na nekoj od žica koje ga spajaju s akumulatorom. A kada napajanje nije dobro, akumulator će se takođe brzo prazniti i na prvu bismo svu krivicu mogli svaliti na njega.

Prva pomoć kod ispražnjenog akumulatora dakako je punjenje ovog uređaja. Za to će vam trebati kablovi te neko drugo vozilo preko kojeg će vaše dobiti snagu. Sistem koji se normalno puni treba proizvoditi napon od 13,8 do 14,3 volti. Ako pokazuje manje od 13 volti, znak je da alternator ne proizvodi dovoljno napona kako bi se akumulator uopšte napunio te je siguran znak da je problem u samom alternatoru, a ne u akumulatoru.

(Silux.hr)


Komentariši