Kako su automobili postajali bezbjedniji kroz istoriju

Prvo motorno vozilo iz 1886. nije moglo da se kreće brže od 16 km/h, ali su samo 15-ak godina kasnije tadašnji automobili “jurili” čitavih 80 na sat.

Razvoj bezbjednosnih tehnologija dugo je zaostajao za razvojem motornih vozila, a većina sistema koji se i danas koriste da sačuvaju živote putnika i da minimizuju njihove povrede u slučaju saobraćajne nezgode, nastala je tek u drugoj polovini 20. vijeka.

Prve simulacije sudara Mercedes je počeo da sprovodi 1950-tih, a zanimljivo je da su u početku umjesto test-lutaka korišćeni ljudi od krvi i mesa, i to su bili naučnici i inženjeri koji su radili na razvoju bezbjednosnih sistema.

Mercedes je 1959. prvi put konstruisao automobile sa takozvanim “zonama gužvanja”, na prednjem i zadnjem dijelu vozila, kako bi se amortizovala sila udara

Uslijedio je niz inovacija bez kojih ne mogu da se zamisle suvremeni putnički automobili, kao što su sigurnosni pojasevi (prvobitno uvedeni kao doplatana opcija, da bi zatim postali standardni dio opreme), pa vazdušni jastuci (predstavljeni u Mercedesu 1981.), ABS sistem koji sprečava blokadu točkova prilikom kočenja, pa sve do današnjih autonomnih sistema bezbjednosti koji automatski zaustavljaju vozilo u slučaju opasnosti od sudara.

Video u kome je prikazan razvoj i napredak bezbjednosnih sistema kroz prizmu istorije Mercedesa, počinje zanimljivom demonstracijom vožnje replike prvog automobila iz 1886.

(NN/bankar.me)


Komentariši